úterý 21. ledna 2014

ZÁVITKY Z LILKU

 
 
  
Vyhrábla jsem můj oblíbený recept z léta - je trošku pracný, ale za to efektní. A chutná i dětem.
 

CO POTŘEBUJEŠ:

1-2 lilky
2 vajíčka
hladkou mouku na obalení
2 mozzarelly
hrst větších lístků bazalky
sůl
olivový olej
párátka

na klasickou rajčatovou omáčku:

1 větší stroužek česneku
2 plechovky rajčat - já kupuji ve WINE FOOD cherry rajčata v plechovce, ale i obyčejné stačí
bazalka
3 lžíce olivového oleje
sůl
cukr na dochucení

Nejprve jsem si uvařila klasickou rajčatovou omáčku. V širokém kastrolu jsem si na olivovém oleji osmahla česnek na plátky, přidala rajčata a vše jsem povařila dokud omáčka nezhoustla. Na závěr jsem přidala sůl, trochu cukru a lístky bazalky.

  1. Lilky jsem si nakrájela na cca 1 cm silné plátky. Posypala solí, dala do širokého kastrolu a zatížila druhým kastrolem plným vody a nechala jsem lilky odpočinout asi 30 minut. Potom jsem je opláchla vodou a vysušila kuchyňským papírem.
  2. Po usušení jsem lilky obalila v hladké mouce a poté v rozšlehaném vajíčku. Na olivovém oleji jsem po obou stranách lilky osmažila a položila na široký tác.
  3. Na každý osmažený plátek lilku jsem dala plátek mozzarelly a lístek bazalky. Vše jsem srolovala do závitku a na konci jsem vodorovně zapíchla párátko.
  4. Hotové závitky jsem pokladla do hrnce s rajčatovou omáčkou, přikryla poklicí a vše jsem povařila asi 5 minut.
  5. Servíruje se s bílým chlebem a bílým vínem :)


12 komentářů:

  1. No mnaaaam, tohle musim vyzkouset!!

    OdpovědětVymazat
  2. Krásně zpracovaný recept, tohle servírování je moc pěkné, díky za inspiraci

    OdpovědětVymazat
  3. To zní jako sen.. mňam mňam :) o víkendu uvařím :)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tady na blogu jsem poprvé a přidávám si jej do čtečky. Moc povedené a už zase mám hlad! :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Nejdřív jsem si řekla, že jsi kouzelnice, v lednu kvetoucí bylinky, a ona je to vzpomínka na léto. V pravý čas. Jinak to vypadá skvostně. Lilek miluju v každé podobě. Jen se bojím, že u nás teď žádný neseženu. Mám tam pár malinkých cuketek, zkusím to s nimi. A za stálého mlaskání budu chválit paní Výpečkovou.Nikdy nezklameš. Díky za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
  6. Jé to je milé, děkuju :) No u nás lilek prodávají hlavně vietnamci, tak zkusit tam?

    OdpovědětVymazat