čtvrtek 12. června 2014

KRŮTÍ KARBANÁTKY S KORIANDREM



 

 
Tentokrát vařil můj muž, není to tak často a když vaří, tak já tak trochu trpím. Pořád bych ho opravovala a komandovala, co má přidat a co má zase ubrat a že je moc pomalej. No jsem hrozná... já vím.:)  Nakonec všechno dobře dopadne a dokonce ho i pochválím.
 Tak a teď k receptu, původně to měl být tedy hamburger, ale ty správný bulky jsme nesehnali a na domácí nebyl vůbec čas. Tak to mu budeme říkat krůtí karbanátek, který se dá sníst bez úplného upatlání, jak se při hamburgerech stává. Maso je velmi jemné, sušená rajčata s koriandrem a vůbec s orientální omáčkou bezva ladí.
 
CO POTŘEBUJEŠ:
 
400 g krůtí mleté maso (prsa)
1 jarní cibulka
hrst čerstvého koriandru
2 plátky sušeného rajčete nakrájené na kousky
šťáva z půlky citronu
sůl a pepř
olej na smažení
 
NA OMÁČKU:
 
3 lžíce olivového oleje
1 lžíce rybí omáčky
1 lžíce citronové šťávy
půl malé lžičky hnědého cukru 
nasekané chilli papričky
hrstka nasekaného koriandru
 
GRILOVANÉ CUKETY:
nakrájené cukety na podlouhlé kousky osmažil na olivovém oleji, osolil a ještě teplé podával jako přílohu k masu.
 
 
Nejprve si můj muž namlel krůtí maso a pak ho smíchal společně s nasekanou cibulkou i s natí, té nemusí být moc. Přidal pokrájený koriandr, sušená rajčata a vše zakápl citronovou šťávou. Celou směs osolil a opepřil a důkladně zamíchal.
Z masové směsi vytvořil širší placičky a na rozpáleném oleji je z obou stran osmažil.
 
Do misky si dal půl lžičky cukru, nalil olivový olej, rybí omáčku a citronovou šťávu. Pak přidal nasekanou chilli papričku a koriandr a omáčku promíchal.
 
Omáčkou si můžete karbanátky lehce polít a nebo vytírat pečivem.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

3 komentáře:

  1. Hmm tak tohle rozhodně chci co nejdřív vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krůtí burgery s koriandrem jsem taky nedávno dělala - je to super kombinace a chutnaly mi daleko víc, než klasické hovězí :)

    OdpovědětVymazat
  3. luxus - vyzkouším.. vypadá to nádherně :-)
    akorát Grilované cukety: "osmažil" ?? :D
    vtipné :))

    OdpovědětVymazat