úterý 2. července 2013

DOMÁCÍ PIZZA A SPRITZ



Vše to vypadá velmi idylicky - domácí pizza, výhled z balkonu a zapíjet vše osvěžujícím drinkem jménem Spritz. Jenže je za tím docela dost práce a času. Kynuté těsto bylo vždycky mým strašákem, ale co mám ten můj (láskastroj) KitchenAid, tak jsem z kynutého těsta nadšená. Doporučuji všem, se předtím trochu najíst, protože doba kynutí a různých příprav pár hodin potrvá.

CO POTŘEBUJEŠ:

1 kg hladké mouky ( v Itálii neexistuje polohrubá mouka, proto se na pizzu doporučuje smíchat polovinu mouky hladké a polovinu mouky hrubé z tvrdého zrna)
50 g čerstvých kvasnic
25 g cukru
25 g soli
3/4 l mléka nebo vlažné vody
100 g olivového oleje (v Neapoli je doma zvykem do těsta přidat místo olivového oleje trochu sádla, asi 2 lžíce na 500 g mouky). Chcete-li pizzu vysokou neapolskou, dejte na 1 kg 50 ml oliv. oleje a místo 50 g droždí dejte 100 g. Pokusila jsem se o tu vyšší - se sádlem. :)

  1. Droždí jsem si rozmíchala s cukrem a přidala teplé mléko o teplotě 37 °C a vše jsem nechala lehce poprášené moukou nakynout. Nikdy nedávejte sůl do kvasnic, protože zpomaluje kynutí.
  2. Tak jsem vám chtěla složitě popisovat jak míchat a hnětat těsto, ale já to vše frkla do mého miláčka Kitchenaid, přidala jsem zbytek mléka, olej, sůl a bylo to téměř bez práce. Až mi to skoro bylo líto, že se těsta ani nedotknu.
  3. Těsto musí být vláčné, ale ne lepivé. Po vypracování těsta jsem z něho udělala kouli, pomoučila jsem ho a nechala vykynout 2 hodiny. Těsto se musí alespoň 3x zvětšit.
  4. Mezitím co těsto kynulo, jsem si uvařila hustou rajčatovou omáčku.

SUGO - RAJČATOVÁ OMÁČKA

1 rajčatové pyré to je to v té krabičce
2 stroužky česneku
pár lístků bazalky
3 lžíce olivového oleje

POSYPÁTKA NA PIZZU

čerstvá rajčata
olivy
artyčoky - jsou to ty nakládané
mozzarela
čerstvá rukola

  1. Troubu jsem si rozpálila na nejvyšší možnou teplotu a asi 40 minut jsem jí rozehřívala. Z těsta jsem si udělala bochánky, které jsem ručně vytahovala do placky. Klidně bochánky můžete nechat znovu vykynout, ale já už jsem byla fakt hladová a netrpělivá. Opatrně jsem vyválené těsto nandala na plech, který jsem ještě před tím pomazala olivovým olejem. Těsto jsem propíchala vidličkou a potřela rajčatovou omáčkou sugo. 
  2. Pak jsem přidala další ingredience a vše jsem pekla dozlatova. Po upečení jsem pizzu posypala rukolou a pokapala olivovým olejem.

SPRITZ

3 části suchého bílého vína (ideálně Prosecco)
2 části Aperolu
trochu sody
plátek pomeranče, já dala citron
led

17 komentářů:

  1. Krasne fotky!! Sliny se jen sbihaji :-)
    Takhle s pizzou a Spritzem jsem si naposled hovela a debuzirovala v Rime... skoda, dovezeny Aperol uz dosel ;-)
    Krasny vecer

    OdpovědětVymazat
  2. Dělám ji podle "Kluků v akci" na ČT1 a úplně jinak. :D Méně droždí, bez cukru, kratší doba kynutí. Ale opravdu nikdy jsem s tím neměla problém. Mám za sebou už třicet kousků. Určitě se nechám inspirovat omáčkou a posypem. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Receptů je hrozně moc, tento je složitější, ale od Italky.;)

      Vymazat
    2. Příště zkusím udělat dva druhy těsta, jestli to někdo pozná. :D

      Vymazat
  3. Mňam :) domácí pizza nikdy nezklame.

    OdpovědětVymazat
  4. Láska ke KitchenAidu je jasná, i když máme doma jiného robota, taky bych se mu nebránila... :) Pizza mě neskutečně láká (už vážně musím vyzkoušet ten program v nové troubě) a Spritz jsem včera viděla v nabídce jedné restaurace, pomalu přemýšlím, že ten Aperol přeci jen koupím, když to na mě všude mrká :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No jasně, ten určitě kup!!! ;-D mrk mrk

      Vymazat
  5. Vypadá to naprosto fantasticky, co jsem začala dělat domácí houstičky už nemám respekt z kynutého těsta, pizza je moje zamilované jídlo, hodně sýra, hodně oliv, prostě božská pochou
    tka, tak děkuji za inspiraci

    OdpovědětVymazat
  6. Tak zrovna u pizze svůj KitchenAid odložím. Nějak mi ta pizza víc chutná, když to těsto zpracovávám ručně :)

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá to suprově! Já jsem jednou těsto na pizzu koupila chlazené - už nikdy víc. To raději obětuji najěký ten čas :)

    OdpovědětVymazat
  8. Jojo KitchenAid ... bez nej ani ranu ... nerada jsem patlala testo, co se lepi na ruce :o) Navic ten nas je cerveny ... proste Ferrari v kuchyni :o)
    Urcite pizzu vyzkousim.

    OdpovědětVymazat
  9. Ty tvoje fotky jsou prostě božské no, co k tomu víc říci. Pizzu můžu v každou denní dobu :D

    OdpovědětVymazat
  10. Aperol Spritz jsem si zamilovala v Budapešti a do suga ještě přidávám trochu červeného vína...je to mňamózní :)

    OdpovědětVymazat
  11. Aperol Spritz jsem si zamilovala v Budapešti a do suga ještě přidávám trochu červeného vína...je to mňamózní :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha, tak to děkuju za tip. Já teda víno leju taky do všeho ;-)

      Vymazat