neděle 22. ledna 2017

HOVĚZÍ PO BURGUNDSKU

 
 

Tento francouzský způsob úpravy hovězího masa je velmi oblíbený. Když jsem si pořídila tento krásný kousek - litinový hrnec, tak jsem hned věděla, že v něm vaření bude jedna radost.
 Podávejte s kaší a večer, když  zbyde, tak s bagetou.

CO POTŘEBUJEŠ:

1 kg hovězího masa, zadní kýty
2 velké mrkve
2 řapíkaté celery
3 stroužky česneku
2 lžíce nakrájeného špeku
1 velká cibule
1 lžíce rajčatového protlaku
2 lžíce hladké mouky na poprášení masa
pepř
sůl
bobkový list
rozmarýn
2 lžíce rostlinného oleje
půl litru kvalitního červeného vína, nejlépe burgundského

  1. Maso jsem nakrájela na kostky a zprudka po částech orestovala na oleji a poté vyjmula z hrnce.
  2. V hrnci jsem orestovala slaninu, mrkev, celer, cibuli a česnek. Poté jsem přidala protlak a znovu jsem vše opékala.
  3. Po chvilce jsem přidala maso a vše jsem zalila vínem. Osolila jsem, opepřila a přidala bylinky.
  4. Vše se vařilo asi 2-3 hodiny až když bylo maso měkké. Omáčku můžete přecedit a zjemnit studeným máslem. Já nechala hovězí burgundské více rustikální, máme rádi větší kousky vařené mrkve.

34 komentářů:

  1. Tak to vypadá naprosto dokonale...Ilča

    OdpovědětVymazat
  2. Zdravím. Očekávala jsem, s čím se pochlubíš v novém roce, a nezklamalas. Dobrota pro zimní hodování, kdy člověk přijde domů promrzlý a čeká ho na talíři tato lahoda. Jen mám dotaz. Celé dva řapíkaté celery nebo dva řapíky ? Já bych dala 2 řapíky. Jinak, já dávám kus bulvového celeru na větší kostky, taky kvůli struktuře. Tak až budeš, Terezko, o víkendu škytat, bude Tě rodina chválit za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
  3. Taky bych potřeboval oběd. To jídlo vypadá fantasticky. Když tak na mne můžete kouknout https://www.stesti.cz/profil/Jiri25/ Budu se těšit.

    OdpovědětVymazat
  4. Buy Textnow Accounts

    Buy Textnow Accounts. To get the virtual number, Buy TextNow Accounts with the USA number. Free Texting & Calling App. Completely Free Phone Service. Multiple Devices Send messages and make calls on your computer or tablet, then access them from your phone while on the go.

    Please visit our service link: Buy Textnow Accounts

    OdpovědětVymazat
  5. Úžasné a krásné pečení :-) Už jste slyšela o věci zvané mini stolní trouba? Myslím si, že by vám to hodně usnadnilo třeba právě pečení nebo vaření na chatě nebo tak :-) Já tedy osobně takovou troubu ještě nevlastním, ale na tomhle webu www.testino.cz jsem narazila na tento pojem a přemýšlím o jeho koupi :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ješitná blondýna29. dubna 2021 v 13:28

    Božínku to je fakt sexy jídlo. Taky ráda vařím v podobném pekáčku. Jen teď hubnu, tak si tohle jídlo asi odpustím. Tohle bych asi nevyběhala, i když od té doby, co jsem si koupila fitness sluchátka se výkony trochu zlepšily. Přeci jenom když se nakopnete dobrou muzikou, tak vám to běží lépe. Skoro by se chtělo říct samo, ale to chápeme, že to tak není. :D

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to bych si teď opravdu moc dala, mňam! Miluji hovězí maso a udělané takhle vypadá opravdu luxusně. Já upřímně moc dobře vařit neumím. Ale koupila jsem si super kurz vaření s šéfkuchařem, tak doufám, že mi to pomůže a budu si moc vařit podobné dobrůtky. No snad neztloustnu ještě před mou srpnovou dovolenou... :D

    OdpovědětVymazat
  8. Takové hovězí by mi určitě také zachutnalo. Koukám, že si používala docela starší hrnec. Nemáš v plánu si koupit něco vzhlednějšího a novějšího? Vždyť vařit s tímto před rodinou je skoro na ostudu. Kdyby přišla návštěva, možná by se ti i vysmáli...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě jsem vám zapomněla poslat adresu na nějaké kvalitní nádobí. Omlouvám se, že jsem byla tak agresivní. TO víte, děti.. Tak tady máte: zgastro.cz

      Vymazat
    2. Chtěla jsem na tebe už křičet, naštěstí si všechno uvedla na pravou míru. Holky, já vím, že to vaření a děti doma není jednoduché, ale buďme na sebe, prosím, občas trochu víc milejší. Vždyť slečna jenom uvařila vynikající oběd a podělila se s námi. Nemusíš po ní hned vyjíždět. Achjo. Jinak děkuji za tip na to titanové nádobí. Aspoň nějak sis vylepšila karmu.

      Vymazat
    3. Marto, tohle si teda nemusela. Nikdo tě neprosil, aby ses tady tak ostře vymezovala. Natka má pravdu, dostali jsme recept na vynikající oběd, tak nebudeme takto slečnu shazovat. Já bych chtěla hlavně poděkovat slečně kuchařce, tobě až na druhém místě. Prosím, nevyjadřuj se v afektu!

      Vymazat
  9. Dobrý den, celkem by mě zajímalo, kam jezdíte na dovolenou. Já se zrovna teďka rozhoduji, kam v září pojedu, ale nemohu se tedy vůbec rozhodnout. Zatím jsem se díval jen na pár webů na internetu, ale moc mi to nepomohlo. Dala byste mi tedy nějaký tip? Moc bych to ocenil.

    OdpovědětVymazat
  10. Tak tohle vypadá teda hodně luxusně. Hned mám na to chuť! Když by to šlo, ochutnala bych skrz obrazovku! Já když dělám hovězí po burgundsku tak ho peču v troubě. Co si budeme povídat, pečení v elektrické troubě je někdy hodně náročné na energii. Kterou doplním potom tím hovězím. Naštěstí nám elektro dělal elektrikář Praha- 8 a tak mi výpečky nebo pečené guláše chutnají o to víc.

    OdpovědětVymazat
  11. holky neuvěříte, co se mi stalo :d udělala jsem to hovězí, krásně vonělo a protože bylo pozdě večer, řekla jsem si, že si s tím vlezu do postele a co se nestalo? pokydala jsem si povlečení
    ,takže nějaké rady, co s tím? povlečení je světle a perwoll nepomohl v pračce. to povlečení mám dost ráda ale aspoň jsem poučená do příště, že v posteli se nejí :d

    OdpovědětVymazat
  12. Každý, kdo rád vaří, tak musí mít k tomu taky ty správné v uvozovkách nástroje. Třeba takové formičky na pečení jsou skvělá věc, jelikož si člověk může vybrat z mnoha různých tvarů a velikostí. Můžou být taky jak plechové, tak i silikonové, to už záleží na každém, co mu vyhovuje.

    OdpovědětVymazat
  13. Dělat hovězí po burgundsku u mě v kuchyni , tak by to asi nedopadlo moc dobře. Já jsem se takhle jednoho krásného dne během karantény pokoušela experimentovat s pokrmy v kuchyni a málem jsme s manžílkem volali 150, protože se všechno pokazilo. Plameny až na stropě a záclony od plamenů necelých 40 centrimetrů.

    OdpovědětVymazat
  14. Dobrý den, no výsledek tedy vypadá opravdu lahodně! Ještě jsem teda recept nezkoušel, ale věřím, že bude naprosto skvělý. Zajímalo by mě, máte děti? Mě třeba strašně překvapilo, když mi minulý víkend dcera dobrovolně pomohla s vařením obědu. Nemohl jsem si to odpustit, tak jsem se podíval na dětské náušnice srdíčka a musel jsem jí je prostě koupit. Jak to je u vás? Máte děti, a pokud ano, pomáhají vám s vařením?

    OdpovědětVymazat
  15. Dobrý den. Vrátil jsem se k vám, opět, pro radu. Zrovna nedávno jsem si z webu https://eshop.sharplayers.cz/ pořídil mojí vysněnou 3d tiskárnu, a musím se přiznat, zatím si užívám narámně příjemný čas. Jen mě tak ale napadlo, neexistuje nějaký dobrý skutek pro ostatní lidi, který bych mohl s pomocí 3d tisku činit? Chtěl bych si zlepšit karmu.

    OdpovědětVymazat
  16. Zdravíčko. Mám dotaz, jak si vedete ve vedrech? Mě mozek ve vedru naprosto nefunguje. Jenže, já bych ho byl schopný chladit v bazénu každých 5 min a stejně bych byl mimo. Pro mě prostě léto není. Já raději zimu, kdy funguju mnohem lépe a efektivněji. Ani mi tak moc ta zima nevadí. Jen teda tento rok je opravdu silná a začíná mi být trochu zima.

    OdpovědětVymazat
  17. My doma hovězí po burgundsku milujeme, je to jeden z našich nejoblíbenějších receptů, akorát dávám klasický celer, ne řapíkatý, ale vyzkouším i takto :-) a souhlasím, že když má člověk litinový hrnec , udělá se maso mnohem lépe. Sice je pekelně těžký, ale na dušená jídla, která potřebují čas je to top. My v něm rádi děláme třeba i Irish stew, taky dobrota.

    OdpovědětVymazat
  18. good quality replica bags replica bags review replica bags online replica bags online shopping india visit here replica bags review

    OdpovědětVymazat
  19. Dobrota, opravdu! Já si tohle vždy nechám od manželky uvařit, když jdu na více dní pryč z domu, např. na pracovní cestu. Nebo jsem to třeba využil i když jsme doma platili za rekonstrukce domu, a já pomáhal dělníkům. Je to prostě dobrota, děkujeme moc za recept! ;)

    OdpovědětVymazat
  20. Máte opravdu skvělý blog. Jde vidět, že na tom strávíte strašně moc času, a já si toho vážím a respektuji vás za to. Tenhle recept byl obzvláště super, a až doděláme rekonstrukce bytu Praha a budeme mít zase kde vařit pořádné jídla, určitě tohle zkusíme. Díky moc.

    OdpovědětVymazat
  21. Koukám že vy budete skvělá kuchařka, že? Já jsem tak ráda že vy mně vždy zásobujete takto skvělými pokrmy. Přijde mi, že vařit dnes může opravdu každý. Dokonce i taková koprová omáčka se dá udělat s minimem znalostí. No opravdu, moje 12-ti letá dcera ji zvládla poprvé úplně sama.

    OdpovědětVymazat
  22. Mňam Mňam, to si dám. Hnedka jak dneska dodělám rekonstrukce bytu Praha, tak jdu do kuchyně a po dlouhé době si něco dobrého uvařím. Tak děkuji moc za recept, a já vám dám ještě vědět, jak to dopadlo :).

    OdpovědětVymazat
  23. Je důležité mít také ve vaší domácnosti kvalitní kuchyňské nože. Protože bez nich se zkrátka a jednoduše opravdu neobejdete. Je to potřeba a vůbec nepřemýšlejte nad tím, že to budete odkládat. Uvidíte že práce s ostrým nožem je jednoduchá.

    OdpovědětVymazat
  24. No když vidím co někteří Češi dokážou jíst za zrůdnosti tak si říkám že by se ketodieta hodila nejednomu Čechovi. To je opravdu strašné jak my vypadáme, je to vidět zejména v Chorvatsku, odkud jsme se s rodinou před 14 dny vrátili. To je pašík vedle pašíka, hnus velebnosti.

    OdpovědětVymazat
  25. Kdybych tak měla nějaké volné peníze hned bych si někde na internetu objednala ten litinový hrnec a zkusila vařit na něčem co dává hlavu a patu. Ale to prostě není jednoduché, co si budeme namlouvat. Ono celkově dnes někde sehnat peníze na stravování je docela fuška, víte?

    OdpovědětVymazat