sobota 25. srpna 2012

FILO ZÁVITKY S OVČÍM SÝREM

 
 Filo těsto je původem z Řecka a tam přišlo z turecké kuchyně. Dá se vymyslet spoustu náplní a požadovaných tvarů. Těsto se nejčastěji používá k přípravě skládaných moučníků zvaným "baklava". Těsto se dá udělat domácí, ale na to nemám dostatečnou odvahu a hlavně čas. Není úplně všude k sehnání, ale ve specializovaných řeckých obchodech ho určitě seženete. Já jsem ho koupila v mém oblíbeném Marks & Spencer. :) 
 
CO POTŘEBUJEŠ:
 
filo těsto
feta sýr - já jsem koupila na farmářském trhu ovčí čerstvý sýr
čerstvý listový špenát opět koupený na trhu
slunečnicový olej na smažení
sůl, pepř
množství ingrediencí je podle vás
 
  1. Filo těsto už je rozválené, tak jsem ho jen nakrájela na delší obdélníky asi 15 cm dlouhé.
  2. Na okraj těsta jsem rozdrobila sýr a přidala jsem takové množství čerstvého špenátu, aby závitek šel zabalit. Směs jsem opatrně zabalila a všechny okraje jsem potřela vodou a slepila. Vznikl z toho úhledný balíček. Těsto se nesmí nikde protrhnout, jinak sýr vyteče do pánve.
  3. Závitky jsem smažila na oleji do zlatova.   

11 komentářů:

  1. Hmm filo těsto jsem ještě neměla tu čest ochutnat takže ráda zajdu koupit a vyzkouším :)

    OdpovědětVymazat
  2. ˇmňam...obrázky lákají k ochutnání :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to vypadá velmi slibně. Mm... budu muset vyzkoušet. ;)

    http://thelisbeth.blogspot.cz/ zvu tě na svůj blog o životním stylu, vaření, kosmetice aj. ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Terezo, ak máš skúsenosti s filo cestom z M&S, nevieš náhodou akú má trvanlivosť?

    OdpovědětVymazat
  5. Tvůj blog sleduji už delší dobu a jsem z něj naprosto nadšená. Co příspěvek, to kulinářský poklad, navíc ještě nádherné fotografie. Klobouk dolů!

    OdpovědětVymazat
  6. Katka.hrncek-var: Katko, těsto je zmražené, tak to vydrží určitě dlouho. Jinak nemám porovnání, byl to můj první pokus s filo těstem.

    OdpovědětVymazat
  7. Margareta: moc děkuji za chválu, moc si toho vážim. Díky Tereza

    OdpovědětVymazat
  8. ďakujem za inšpiráciu,takúto kombináciu robím z lístkového cesta, z filo cesta som ešte nepiekla, musím skočiť do M&S

    OdpovědětVymazat
  9. uháním do Marks and Spencer. Filo těsto jsem měla dlouho v plánu vyzkoušet. Tohle musí být výborné.

    OdpovědětVymazat
  10. krasne! to je vlastne turecký "sigara boregi" :) mňam. výborne s hummusom. odporúčam ;)

    OdpovědětVymazat