úterý 28. června 2011

PANNA COTTA


  

  
 
Parádní sladkost bez velké námahy - jenom vydržet čekat:) Buon appetito!


CO POTŘEBUJEŠ
2x 215ml smetaty ke šlehání
50g cukru krystal
vanilkový lusk
4 plátky želatiny

  1. Do hrnce jsem vylila smetanu a přidala cukr. Vanilkový lusk jsem podélně rozřízla a nožem jsem vyškrábla zrníčka, které jsem přidala do hrnce. To vše jsem vařila na mírném ohni, dokud se cukr nerozpustil. Smetana se nesmí vařit, musí se udržovat stálá teplota okolo 80°C.
  2. Do čtyř polévkových lžic studené vody jsem namočila plátky želatiny asi na 3 minuty, aby želetina nabobtnala. Pak jsem želatinu vymačkala a dala do teplé smetany rozpustit.
  3. Takto upravenou smetanu jsem nalila do formiček a nechala vychladnout v lednici po dobu asi 6 hodin.
  4. Před podáváním dejte na chvilku misku s panna cottou do horké vody tak, aby sahala jen po okraj. Pak panna cotta půjde krásně vyklopit. Na talířku ji pak ozdobte omáčkou podle chuti. 


OMÁČKY
1. Maracuja (mučenka) + jahody + trocha cukru  
Mučenku jsem přepůlila a dužinu vydlabala do rendlíčku. Přidala jsem jahody nakrájené na kousky. Vše jsem rozehřála na plotně a osladila cukrem. Ještě jsem polevu chvíli povařila, dokud se cukr nerozpustil.

2. Espresso + 2 lžíce cukru
Nalila jsem uvařené espresso do hrnce a přidala jsem 2 lžíce cukru. Kávu jsem vařila tak dlouho, dokud se nezredukovala.    

11 komentářů:

  1. Přijeďte na návštěvu, uděláme si obžírací odpoledne:)

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý deň,

    Práve sme objavili váš blog a veľmi sa nám páči. Chceli by sme vám ponúknuť možnosť jeho publikácie na našom ženskom portáli Zaria.cz a prosíme vás preto o e-mailový kontakt, kde vám môžme zaslať ďalšie detaily ponuky.

    Ďakujem vopred!

    Silvia
    redakcia Zaria.cz
    skarasova@kankan-group.com

    OdpovědětVymazat
  3. Nedávno jsem ji jedna v cukrárně a moc mi chutnala! Ted aspon vím, jak se dělá! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Slavíme 200 věrných čtenářů :) Jupííííí !!!!!

    Díky všem Tereza

    OdpovědětVymazat
  5. Ja to mám rád z javorovým sirupom.

    OdpovědětVymazat