sobota 19. ledna 2013

RISOTTO S LOSOSEM A VODKOU


Až při upravovaní fotek jsem zjistila, že jsem napsala špatně název, tak za to se všem omlouvám. Doufám, že mi to odpustíte, při bojových podmínkách se tomu nikdo nesmí divit. Většinou mi při focení asistuje skoro dvouletý syn a hladový pes. :)
Tak teď k risottu, chtěla jsem vyzkoušet něco jiného, než naše oblíbené houbové risotto. A je to určitě příjemná změna, na fotce mé risotto vypadá suší než ve skutečnosti je. Risotto by mělo být al dente a zároveň mazlavé.Tak zkuste neobyčejnou variantu, nám to moc chutnalo.

CO POTŘEBUJEŠ:

3 plátky másla
1 drobně nakrájenou cibuli
půl nohy drobně nakrájeného řapíkatého celeru 
1 plátek jemně nakrájeného čerstvého lososa
4 hrsti kulaté rýže na risotto
1 panák vodky
1/2 sklenky šlehačky
vývar - tady záleží asi na vás, když bude domácí, bude risotto lepší
 parmazán podle chuti, ale nemusí být
pepř

  1. Do většího kastrolu jsem dala 3 plátky másla, cibuli a řapíkatý celer a vše jsem nechala zpěnit. Pak jsem přidala nakrájeného lososa a rychle jsem ho osmahla.
  2. Do směsi jsem nasypala rýži, kterou jsem také orestovala, aby se zamastila.
  3. Rýži jsem zalila panákem vodky a rychle jsem vše zamíchala, až se tekutina vsákla. Postupně jsem přidávala po naběračkách horký vývar a občas jsem rizoto promíchala.
  4. Až když byla rýže uvařená al dente (ne rozvařená), přidala jsem lžíci másla, opepřila a přidala 1/2 sklenky šlehačky. Vše jsem nechala v kastrolu pod pokličkou asi 3 minuty odpočinout, aby se všechny chutě spojily. Nakonec jsem na talíři risotto posypala parmazánem.

11 komentářů:

  1. Moc nerozumím té vodce? má to nějaký speciální důvod? víno a rissoto jasně, ale vodka? Ondřej

    OdpovědětVymazat
  2. Je to recept z Itálie, nemusíš tomu rozumět,:) je to prostě jiná chuť.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky za vysvětlení! :) Ať to vaří! Ondřej

      Vymazat
  3. Odkud je ta krásná miska prosím, prosím?:)

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem původně keramička, tak je to moje práce. :) Je to ručně dělaný porcelán. T.

    OdpovědětVymazat
  5. nááádherné fotky :) to vedčí o vysokej úrovni tvojho blogu :) páči sa mi...dávam follow :)

    pozývam ťa na môj blog :)
    styllin.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat