středa 14. května 2014

BRUNCH

 
 




Víkendový brunch mě asi nejvíc dokáže potěšit z celého týdne. Fazolky v tomatě, slanina a samozřejmě domácí vajíčka u nás mají vždy své místo.
Slanina musí být vždy usmažená dokřupava a o vajíčkách se dohadujeme jakou úpravu zrovna zvolit. Jinak moc rádi i vyrazíme na dobrý brunch někam do kavárny.
Měla jsem možnost dostat nádobí Jamie Oliver, který jsem hned musela vyzkoušet na bohatou snídani a moc jí to na nich slušelo. :) Tímto děkuji.

CO POTŘEBUJEŠ:

houby portobello - ty moje byly z trhu
máslo
zelený chřest
domácí vejce
ta nejlepší slanina
ohřáté fazole v tomatě (Heinz)
cherry rajčátka opečené v troubě
sůl, čerstvý namletý pepř

  1. Z houby jsem odstranila nožičku, na kterou jsem pokladla kousky másla. Do předehřáté trouby na 180° C jsem kloboučky položila na plech (takové mističky) a pekla asi 7 minut. pak jsem do nich opatrně vyklepla jedno celé vejce, volila jsem spíše menší. Chce to trochu trpělivosti a popřípadě kloboučky trochu podepřít, jinak se vám stane stejně jako mně, že vám vejce vytečou. A nebo jednoduše houby na másle můžete orestovat a přidat k němu volské oko a je to jistota. :)
  2. Mezitím jsem si krátce povařila zelený chřest v osolené vodě, já přidávám do vody i trochu cukru a plátek citronu.
  3. A samozřejmě výběrovou slaninu jsem na suché pánvi z obou stran orestovala do křupava.

JAHODY S OCTEM

talíř voňavých jahod
lžíce cukru krystal
malá lžička vinného octa
lžičku nasekané máty

Omyté a očištěné jahody jsem nakrájela a zasypala cukrem a mátou. Na závěr jsem je pokapala octem a vše zamíchala.
Ocet podtrhne jahodám krásnou chuť a máta je příjemně ovoní.

KOKTEJL MIMOSA

1 díl čerstvě vymačkané vychlazené pomerančové šťávy
1 díl Prosecca

10 komentářů:

  1. nádherné!!! presne mi to evokuje neskoré sunday morning..
    MŇAMM! aj fotky super! úplne cítim a počujem škvrčiacu slaninku na panvičke..:)
    enrú a slina ukáplá..:)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásný! :) O tom nádobí jsem přemýšlela a teď už není co řešit! Můžu se zeptat odkud máte ten krásný ubrus/běhoun?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nádobí je moc hezký, už jsem si ho zamilovala ;) No a běhoun je ve skutečnosti utěrka z Kodaně.

      Vymazat
  3. To je nádhera! Ač snídaním většinou moc nedám, tak tohle bych si nechala líbit :)

    OdpovědětVymazat
  4. Omyté a očištěné jahody jsem nakrájela a zasypala cukrem a mátou. Na závěr jsem je pokapala octem a vše zamíchala.
    extra large couch cover
    blue couch covers

    OdpovědětVymazat