neděle 14. dubna 2013

DOMÁCÍ VANILKOVÝ EXTRAKT


Proč si neudělat domací vanilkový extrakt, který se hodí skoro do každého moučníku a budete ho mít po ruce, kdykoli bude potřeba.
Ideálně, když vám vanilkové lusky přeschnou jako mně, pak je nejlepší je šoupnout do vodky, co zbyla ze Silvestra. :)
Při dobrém skladování vám vanilkový extrakt vydrží dlouho.
 
CO POTŘEBUJEŠ:
 
4 vanilkové lusky
200 ml kvalitní vodky, já jsem použila Absolut vodku
uzavíratelnou lahvičku
 
  1. Lusky jsem po celé délce rozřízla a hodila do lahve s vodkou. Množství vodky není moc, tak je potřeba, aby lahev byla dobře uzavřena a položená vodorovně do lednice.Vanilkové lusky musí být ponořený, aby se lépe vylouhovaly.
  2. Je dobré občas lahev protřepat a ideální doba při prvním použití jsou 2 měsíce.
  3. Hotový extrakt si pak můžete přelít do lahvičky a předat ho jako dárek pro toho, kdo rád peče.
 

14 komentářů:

  1. Ten extrakt se doopravdy vážně dělá z vodky?? :o I ten z Marks&Spencera? :o

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesné složení v Marks&Spencer neznám, ale alkohol tam rozhodně je!
      Ano, vodka se dáva, má neutralní chuť.

      Vymazat
  2. taky jsem dělala domácí jako dárek k Vánocům :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělý nápad!! Občas v receptech vidím vanilkový extrakt a nikde jsem ho ještě neviděla... domácí vanilkový cukr si doma dělám, evokuje to ve mě vzpomínky na dětství s babičkou... tak ještě ten extrakt :-) Díky, Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Konecne nebudou moje recepty ochuzeny...:D Diky.

    OdpovědětVymazat
  5. Akurat som premýšlala o kúpe extraktu..ale asi si ho aj vyrobim, nech to môzem porovnať. Super nápad;)

    OdpovědětVymazat
  6. Já spotřebovala suché lusky vhozením do rumu (rozuměj Tuzemáku:)) - do bábovky skvělá věc:) Přiznám se že původně jsem taky chtěla dělat extrakt klasický, ale vodka doma nebyla, zato tenhle alkohol jo... Veronika

    OdpovědětVymazat
  7. Smím se zeptat, odkud jsou takové krásné etikety??:-)) domácí výroba nebo někde koupené? Děkuji Markéta.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markét, je to domácí výroba, tak bohužel..

      Vymazat
    2. Děkuji moc za odpověď:-) Smím se tedy ještě zeptat, co je to za druh písma? (název)?? Ráda bych si podobné také udělala, děkuji:-)) Markéta

      Vymazat