čtvrtek 23. února 2012

QUICHE LORRAINE A QUICHE SE ŠPENÁTEM





Jen pravý Quiche Lorraine obsahuje jen vejce, smetanu a slaninu, ale každý si tam může přidávat kde co. Fantazii se meze nekladou. Špenátový, pórkový, cibulový, květákový - dá se jich vymyslet mnoho, tak hurá do toho! 
CO POTŘEBUJEŠ:
TĚSTO NA 1 QUICHE - forma průměru 23 cm
200 g hladké mouky
100 g másla nakrájeného na kousky
1 vejce
1 lžička soli

NA NÁPLŇ:

6 plátků slaniny - já použila pancettu
5 velkých vajec
280 ml smetany 12%
140 g strouhaného sýra typu ementál
špetka muškátového oříšku
sůl, pepř
čerstvý tymián
suché fazole na zatížení formy
  1. Prosátou mouku společně s máslem jsem hnětla dokud se nevytvořila drobenka. Pak jsem přidala vejce a znovu promíchala až se směs spojila v těsto. Kouli těsta jsem dala do folie na hodinu do lednice vychladit.
  2. Troubu jsem si rozehřála na 180°C. Vychladlé těsto jsem pomalu rozválela na pomoučněném vále a pomocí válečku jsem těsto přenesla do formy. Tlakem prstů jsem těsto pečlivě vymačkala do zvlněných okrajů. Těsto jsem propíchala vidličkou, na vrh jsem položila list pečícího papíru a vysypala do něj hrst suchých fazolí. Fazole papír zatíží a dno nemá kam utéct :) Těsto jsem pekla 10 minut, pak jsem fazole s papírem odstranila a znovu jsem pekla 10 minut, dokud těsto nebylo zlatavé.
  3. Potom jsem si opekla nakrájenou slaninu na kostičky k tomu jsem přidala tymián, aby se provoněla. V míse jsem si prošlehala vajíčka a smetanu. Přidala jsem sýr, muškátový oříšek osolila a opepřila a nakonec přidala polovinu slaniny. Směs jsem nalila do těstové předpečené misky a posypala zbylou slaninou. To vše jsem pekla 35-40 minut.

CO POTŘEBUJEŠ NA ŠPENÁTOVÝ QUICHE:
základní těsto na quiche 
4 hrstě čerstvého špenátu
1 kelímek ricotty
4 vajíčka
trochu mléka nebo smetany, co zrovna máte :)
hrst strouhaného sýra
špetku muškátového oříšku
sůl, pepř

Nejprve jsem si na 1 lžičce oleje krátce orestovala špenát. Pak jsem v míse vidličkou prošlehala vajíčka s mlékem. Přidala  jsem ricottu se strouhaným sýrem a nakonec jsem dala spařený špenát. Směs jsem dochutila a nalila do upečeného korpusu. To vše jsem pekla při 170 °C  asi 35 - 40 minut.

22 komentářů:

  1. pri pohľade na to špenátové som umrela
    och, tečú mi sliny, si bezkonkurenčne najlepšia! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tento týden jsem pekla cibulovo-sýrový.

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna zitra jsem mela naplanovane udelat quiche lorraine. Takze asi taky bude brzo na blogu :)
    Tve vypadaji uzasne.

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadají tak nádherně, že bych se hned zakousla.

    OdpovědětVymazat
  5. Jé, udělalas mi chutě. Sladkosti nemusím, ale slamé koláče miluju. Teď o víkendu jsem pekla syrečkový koláč (nepáchl a chutnal všem, tak tento týden upeču 'tvůj' quiche. Dík za inspiraci.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak je to nafotené, že aj ten čo špenát nemusí slintá

    OdpovědětVymazat
  7. ochutnal jsem oba a Quiche Lorraine to u me vyhral - spenatovy taky hodne dobry

    OdpovědětVymazat
  8. spenatovy mnam, mnam, tvuj vypada velmi lakave :)

    OdpovědětVymazat
  9. krásne jedlo, krásne fotografie :)

    OdpovědětVymazat
  10. Nádhera, určitě vyzkouším - ale trochu to odlehčím. Přece jenom, kalorická hodnota není úplně nejnižší :)

    OdpovědětVymazat
  11. Špenátový miluju a konečně se mi podařilo urvat si nějaký na trhu :) Takže v úterý mu dám šanci podle vašeho receptu, už se nemůžu dočkat! :)

    OdpovědětVymazat
  12. zkoušela jsem podle tvého receptu ,ale po učení mi to přišlo až moc vajíčkové??
    www.ankakitsch.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  13. ankakitsch: myslíš hodně vajíčkové? Je to možný, ale rozhodně to bylo moc dobrý. Tak zkus dát méně a uvidíš. :) Tereza

    OdpovědětVymazat
  14. Juchuchuuuuuuu! Slavim 502 pravidelných čtenářů, děkuji všem za přízeň! Díky moc Tereza

    OdpovědětVymazat
  15. Vypadají krásně, tak jsem zkusila, ale na můj vkus taky příliš vajíčkové. Skoro jako omeleta ve slaném těstě. :-(

    OdpovědětVymazat