pondělí 7. července 2014

ORECCHIETTE S RICOTTOU A TUŇÁKEM





Stále hledám nějaké jednoduché recepty, které bych zařadila do svého běžného vaření.  Tento recept mi poradil kamarád (kuchař) a můžu říci, že je fajn. Teď všude dozrává hrášek, který těstoviny společně s tuňákem hezky osvěží.


CO TŘEBUJEŠ:

250 g těstovin - použila jsem orecchiette
2x 80 g tuňák Calvo ve vlastní šťávě
3 lžíce ricotty
1 hrst čerstvého hrášku
2 šalotky
2 stroužky česneku
nastrouhaná kůra z půl limetky
šťáva z půlky citronu
olivový olej
čerstvě namletý pepř
mořská sůl
nasekaná hladká petržel

  1. Nejprve jsem si dala vařit osolenou vodu na těstoviny. Na pánvi jsem si rozehřála olivový olej, po chvilce jsem nasypala šalotku s česnekem nakrájené na plátky. Po orestování jsem přidala hrášek, limetkovou kůru a ricottu.
  2. Uvařené těstoviny al-dente jsem slila a ponechala jsem si trochu vodu z těstovin. Uvařené množství těstovin jsem nasypala do pánve, přilila jsem trochu vody z těstovin a vše jsem promíchala. Voda z těstovin omáčku rozředí, ale zároveň těstoviny udělá vláčné.
  3. Na závěr jsem přidala slitou konzervu tuňáka a zakápla citronovou šťávou. Vše jsem opatrně promíchala, přidala pepř a nasekanou petrželku.

9 komentářů:

  1. Vypadá to nádherně, těstoviny na milion způsobů miluju, tento recept určitě vyzkouším :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, recept vypadá skvěle a jednoduše zároveň, mohu se zeptat, na kolik porcí toto množství zhruba vyjde? Děkuji moc :). Beka

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji, bude to pro dva dospělí a dítě ;)

    OdpovědětVymazat
  4. Dobrý den, nedávno jsem vyzkoušela tenhle recept a musím říct, že jsem nadšená. Kombinace tuňáka s ricottou je neuvěřitelně lahodná a zároveň osvěžující. Osobně jsem přidala ještě trochu čerstvé bazalky a citronové kůry, a to jídlo ještě víc oživilo. Celkově jsem s výsledkem spokojená a ráda bych tento recept doporučila všem, kteří hledají jednoduchou, ale chutnou variantu italské kuchyně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím, já jsem s tímhle receptem měla naopak trochu problém. Možná jsem použila špatnou ricottu nebo tuňáka, ale výsledek mi přišel dost suchý. Budu si muset s tímhle receptem asi ještě trochu pohrát a najít správnou kombinaci ingrediencí, která by mi vyhovovala. Nemáte radu, co bych měla přidat, aby byly orecchiette šťavnatější?

      Vymazat
    2. Dobrý den, rozumím, jak frustrující to může být, když recept nevyjde tak, jak byste si představovala. Pokud se vám orecchiette zdají suché, tak byste mohla přidat trochu víc omáčky. Můžete například přidat několik čerstvých rajčat nebo olivového oleje pro více šťavnatosti. Já tohle jídlo vařím v titanovém hrnci ze stránek zgastro.cz, ve kterém můžu všechno provařit a nikdy se nepřipálí.

      Vymazat
    3. Zdravím, jsem opravdu ráda, že jste se podělila o svou zkušenost s přípravou orecchiette a jak jste řešili jejich suchost. Já jsem si taky koupila nedávno titanové nádobí a musím říct, že to je pecka. V něm se mi vaří, peče a smaží na jedničku a zatím jsem nic nepřipálila.

      Vymazat